خانه ورزش محله تهرانسر شرقی

بازتاب فعالیت های محلی خانه ورزش محله تهرانسر شرقی(محله 3 منطقه 21)

خانه ورزش محله تهرانسر شرقی

بازتاب فعالیت های محلی خانه ورزش محله تهرانسر شرقی(محله 3 منطقه 21)

اردوی گردشگری بانوان

به گزارش روابط عمومی سرای محله«تهرانسرشرقی» مسئول خانه ورزش بانوان محله تهرانسرشرقی خانم پری عابدی گفت: با توجه به برنامه ریزی که در ابتدای سال با مدیر محله تهرانسر شرقی صورت گرفته بود بانوان شرکت کننده در ایستگاه تفریحی سپید برای اجرای برنامه گردشگری به کوه دربند رفتند. 

این برنامه گردشگری در کوه هر ماه برای یکی از ایستگاه های تفریحی در محله تهرانسر شرقی اجرا می گردد.

فیلم‌ها و سریال‌های ورزشی سطحی ساخته می‌شوند

به گزارش روابط عمومی سرای محله«تهرانسرشرقی» انسیه‌شاه حسینی کارگردان و نویسنده سینما  چند سال پیش فیلمی با نام پنالتی ساخت.این فیلم به مشکلات نوجوانان فوتبالیست در جنوبی ترین نقطه کشور می پرداخت.
بر همین اساس با انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم پنالتی به گفت و گو درباره فیلم پنالتی پرداختیم تا از زبان کارگردان سریال اهداف و انگیزه تولید آن را بدانیم.

شما فیلمی به نام پنالتی را ساختید که مشکلات و محدودیت های فوتبال در جنوب کشور مطرح می کرد. قطعا قبل از تولید آن تحقیقات گسترده‌ای نیز در زمینه فوتبال و کمبود امکانات ورزشی در جنوب کشور انجام دادید. دیدگاه شما در این زمینه چگونه است؟

چند مورد فیلم ورزشی را در تلویزیون دیدم که بسیار ساده و سطحی بودند و به صورت عمیق و آن گونه که باید به موضوع ورزش نپرداخته بودند.
آن‌هاکارهای ضعیفی بود و روی نتیجه آن نیز نمی‌شد حسابی باز کرد. متاسفانه این کارها نتوانست انتظارات را در عرصه ورزشی برآورده کند.

نقش سینما و سریال های تلویزیونی در ایجاد انگیزه برای مخاطبان و گرایش به  ورزش چیست؟
اگرکارهای خوبی زمینه ساخت و تولید فیلم و سریال‌های ورزشی صورت گیرد به گونه‌ای که وقتی تماشاگر پس از دیدن آن اشتیاق و گرایش به سمت ورزش پیدا کند، تاثیرگذار و مفید خواهد بود.

زمانی که سریال تلویزیونی و یا فیلم سینمایی حواشی را در حوزه ورزشی تزریق کنند قطعا اشتیاق و تکاپوی ورزش کردن درجوانان از بین می‌برد.

فیلم های ورزشی باید به گونه ای ساخته شود که بعد از دیدن، در وجود مخاطب و بیننده حس شتاب، نشاط و حرکت به سوی ورزشی تقویت و تزریق شود.

زمانی که یک فیلم در عرصه ورزشی مخاطب را بر سر ذوق آورده و او را به سوی ورزش بکشاند درمی یابیم که فیلم ورزشی بوده و ملودرام خانوادگی نیست.

با توجه به این‌که شما در دوره‌ای برای تولید فیلم پنالتی تحقیق کردید وضعیت ورزش در کشور به ویژه منطقه جنوب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در رابطه با ورزش ایران به صورت کلی تحقیق نکردم بلکه حس و حال و فضای ورزش و فوتبال در منطقه جنوب کشور را مورد بررسی قرار دادم.
در هنگام تولیدفیلم پنالتی به دنبال یافتن ورزشکاران و فوتبالیست‌های گمنام، افرادی را پیدا کردم که  فوتبالیست های بسیارخوب و مستعدی بودند. اما ناشناخته و گمنام بودن هیچ کس استعداد آن‌ها را کشفنکرده بود و ناشناس باقی مانده بودند.
برای تحقیق و ساخت فیلم به هر روستایی سر می‌زدم. در این روستاها و زیر چند نخل تعدادی جوان را می دیدم که با تکیه بر توری بدون امکانات زمینی فوتبال برای خود ساخته بودند و بازی می کردند.
مسابقات محلی را می‌دیدم و ازبین آن‌ها بازیگرانم را انتخاب می‌کردم تا بتوانند در فیلم پنالتی به عنوان فوتبالیست و ورزشکار ایفای نقش کنند. بیشتر جنبه تحقیقاتی من در زمینه انتخاب بازیگر بود و خیلی در ورزش غرق نشدم.

آیا پتانسیل و ظرفیت در بین جوانان کشور برای گرایش به ورزش و فوتبال و همچنین قهرمان شدن وجود دارد؟
جوانان کشور از استعدادها و توانمندی‌های بی‌شماری در حوزه ورزشی و فوتبال برخوردار هستند و اگر برای آن‌ها زمینه و امکانات و همچنین بسترهای مناسبی فراهم شود قطعا موفقیت‌های بسیاری را در رشته‌ها ی مختلف ورزشی کسب خواهند کرد.
در روستاها و مناطق محروم جوانان با کمترین امکانات و انگیزه قوی فوتبال بازی می‌کنند.  پس مسئولان با نگاه ویژه به این افراد می‌توانند در توسعه ورزش بهره بگیرند

مسئول خانه ورزش

بر اساس رای گیریی ها و بررسی های انجام شده از سوی اعضای سرای محله تهرانسر شرقی،‌ همچنین بر اساس رزومه های کاری دو نفر به طور همزمان به عنوان مسئولین این خانه انتخاب گردیدند، آقای علی اکبر داودی و خانم پری عبادی، اسامی این دوستان می باشد.